Coating

Alle metalen onderdelen worden voorzien van een epoxy poedercoating. Onze coating is EN71-3 gecertificeerd, wat betekent dat deze coating voldoet aan de veiligheidseisen en de vastgestelde limieten voor gevaarlijke stoffen volgens de Europese norm.

Bij de aanschaf van onze poeders streven we ernaar om zo min mogelijk verpakking te gebruiken. We maken bijvoorbeeld gebruik van dozen van 400 kg in plaats van kleinere verpakkingen, wat bijdraagt aan het verminderen van verpakkingsafval. Dit resulteert in de duurzame keuze om u standaard 5 kleuren aan te bieden. Indien gewenst kan u ons contacteren voor een specifieke kleur naar wens.

Onze standaard kleuren

Onze metaalkleuren benaderen de RAL standaarden.
Andere kleuren op aanvraag.

 

GR - grijs metaal ZW - zwart metaal AL - aluminium
WT: wit GS: lichtgrijs GS: grijs antraciet ZW: zwart AL: aluminium
RAL 9016 RAL 7035 RAL 7016 RAL 9005 RAL 9006

 

Meer weten over ons staal?

Tijdens productie

Energie- en CO2-uitstootvermindering

We investeren voortdurend in maatregelen om onze energie- en CO2-uitstoot te verminderen. Een van deze maatregelen omvatte de vervanging van de poederrobot in onze lakafdeling en de installatie van nieuwe poederpompen om de efficiëntie van ons lakproces te verbeteren.

 

Optimalisatie van poedercoatingproces

In onze poedercoatingstraten worden productgegevens automatisch gekoppeld aan elk onderdeel, waardoor een optimaal programma met ideale parameters wordt gecreëerd voor een uniform en betrouwbaar spuitresultaat. Dit minimaliseert overspray en verhoogt de efficiëntie.

 

Minder overspray en hergebruik

Ongeveer 97% van de overspray wordt opnieuw gebruikt door afzuiging via een cycloon. Alleen de fijnste poederdeeltjes worden afgevangen en kunnen niet worden hergebruikt.

Recycling van niet-gebruikt poeder

Het poeder dat we niet gebruiken, wordt gerecycled. Een gespecialiseerd bedrijf haalt de gerecycleerde poederresten op. Deze poederresten worden vervolgens gemengd met textielvezels (afval van textiel) en onder druk en warmte geperst. Op deze manier krijgen ze een tweede leven als akoestische vormdelen voor de auto-industrie en sluiten we zo de circulaire loop.